ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Reposició bieitiana

21/4/2015 |

 

Programa: Carmen, de Bizet

Lloc i dia:Gran Teatre del Liceu

 

Molt admirada a França, té una veu de mezzo interessant, però no es pot dir que sigui una intèrpret apassionada pel paper; el millor de la seva interpretació és el darrer acte, amb una forta intensitat dramàtica. El tenor Nikolai Schukoff també arrenca la representació complint amb una veu jovenívola i interpretant adequadament en les seves intervencions i es distingeix en l’ària de la flor, però on se’l veu vocalment més convincent és també als actes finals, en l’enfrontament amb Carmen i sobretot en el quart, on passa de la súplica a l’amenaça d’una manera molt matisada.

Molt notable el baríton Massimo Cavalletti, que debutava al Liceu després d’una ràpida carrera que l’ha dut a molts teatres importants; solventa molt bé la cèlebre ària Toréador que és difícil per la seva posició entre la tessitura baritonal i la de baix i hi va lluir bons greus. Enelbreuduofinal, encanvi, sona més convencional.Com a Micaëla, es va presentar al Liceu la soprano croata Evelin Novák, que convenç plenament, tot i que el paper de Micaëla sembla fet per donar èxits a sopranos líriques de qualitat.

El Liceu pot proporcionar un contingent de cantants de molt bon nivell en els papers de força relleu, com els que ofereix aquesta obra: Frasquita (Núria Vilà), Morales (Àlex Sanmartí); Dancairo (el baríton andorrà Marc Canturri), l’eficaç Remendado de Francisco Vas i, gairebé com de casa, Ítxaro Mentxaka en el paper de Mercedes.

Citem també l’italià Giovanni Battista Parodi com a Zúñiga. Un equip conjuntat per a una direcció escènica que té alguns moments gloriosos com l’entrada dels toreros del darrer acte, en què el públic aclama, darrere d’una corda, una comitiva que no es veu. Un moment afortunat és el quintet dels contrabandistes (tant d’opéra-comique) i en canvi és una mica desordenat el moviment escènic del primer acte, entre els automòbils i els paquets de contraban que fan una aparició limitada. Magnífic el cor, per primer cop sota la responsabilitat de Conxita Garcia, i molt bé l’orquestra sota la batuta del letó Ainars Rubikis. Eficaç el cor infantil que dirigeix Òscar Boada. Una bona funció primaveral al Liceu.

 


ROGER ALIER
La Vanguardia

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet