ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

La ‘resurrecció' del Palau

13/7/2019 |

 

Un documental explica com va ‘renéixer’ el Palau de la Música després de l’espoli de Fèlix Millet

“Vaig dir: «Segur que serà un error»”, recorda Caru­lla en el docu­men­tal, de 55 minuts
El 23 de juliol es com­pli­ran deu anys del dia que els Mos­sos van entrar al Palau de la Música, tot posant al des­co­bert un espoli per­pe­trat per l’ales­ho­res pre­si­dent de la ins­ti­tució, Fèlix Millet, que aca­ba­ria cal­cu­lant-se en 23 mili­ons d’euros. Per cele­brar l’efemèride, i en el marc de la pre­sen­tació, ahir, del seu pla estratègic per al període 2019-2022, el Palau de la Música va donar a conèixer la rea­lit­zació d’un docu­men­tal que, per pri­mera vegada, inci­dirà en “les emo­ci­ons i situ­a­ci­ons” que es van viure fa deu anys però que, alhora, segons avançava ahir Joan Oller, direc­tor gene­ral del Palau. no defu­girà “temes deli­cats”. Resur­recció, que és com –basant-se en la Segona Sim­fo­nia de Mah­ler que Gus­tavo Duda­mel va diri­gir al Palau el juny pas­sat– es titu­larà el docu­men­tal, s’estre­narà a les pla­ta­for­mes digi­tals del Palau de la Música el mateix dia 23, tot i que les nego­ci­a­ci­ons per eme­tre’l a tele­visió van vent en popa. “Vaig sen­tir que els Mos­sos havien entrat al Palau”, explica Mari­ona Caru­lla, actual pre­si­denta de la fun­dació, en el film. “Vaig dir: «No en sé res, però segur que serà un error», que és el que pen­sava en aquell moment.”

Rea­lit­zat per la pro­duc­tora Prod­cas­ter i amb una durada de 55 minuts, el docu­men­tal no recorre a imat­ges d’arxiu, però sí a entre­vis­tes fetes per a l’ocasió a Joan Lli­na­res (direc­tor del Palau entre el 2009 i el 2011), Jordi Martí (gerent, ales­ho­res, de l’Icub) o Simon Hal­sey (actual direc­tor dels cors del Palau), a més de Caru­lla i una quin­zena més d’entre­vis­tats. “Podíem igno­rar-la, fer un con­cert de cele­bració... o fer aquest docu­men­tal”, deia ahir, en relació amb l’efemèride, Joan Oller. “S’explica com aque­lla crisi va ser una opor­tu­ni­tat per renéixer, per tor­nar als valors cen­trals del Palau i la ins­ti­tució”, reblava Caru­lla.

El nou pla estratègic del Palau, per la seva part, inclou una ferma aposta per la inno­vació i la digi­ta­lit­zació, plas­ma­ble sobre­tot en el llançament i el desen­vo­lu­pa­ment de Palau Digi­tal, una nova pla­ta­forma de difusió de con­tin­guts per arri­bar a tots els públics. L’actual direcció del Palau, d’altra banda, es pro­posa refer­mar les seves dues “raons de ser” –la cen­tra­li­tat coral i una pro­gra­mació “amb per­so­na­li­tat”– i, també, rea­lit­zar un con­trol de “qua­li­tat” a les acti­vi­tats que els pro­mo­tors externs rea­lit­zen a la sala gran del Palau de la Música. 

G. VIDAL
El Punt/Avui

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet