ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

"Les noces de Fígaro" sota el prisma de Lluís Pasqual obre la temporada al Liceu

12/11/2008 |

 

Una nova producció de "Les noces de Fígaro", de Wolfgang Amadeus Mozart, amb escenografia del director teatral català Lluís Pasqual, i amb direcció musical d'Antoni Ros Marbà, ha inaugurat aquesta nit la temporada lírica del Gran Teatre del Liceu.

 

Pasqual ha situado la acción de la obra en los años treinta del siglo XX, en un periodo de entreguerras, que ha servido para confeccionar un montaje que era muy esperado por los aficionados a la lírica, pero también por los amantes de los riesgos escénicos. Entre los asistentes al estreno se encontraban los Duques de Palma, así como una destacada representación de la cultura y la política catalana. Pasqual ha situat l'acció de l'obra en els anys trenta del segle XX, en un període d'entreguerres, que ha servit per confeccionar un muntatge que era molt esperat pels aficionats a la lírica, però també per als amants dels riscos escènics. Entre els assistents a l'estrena es trobaven els ducs de Palma, així com una destacada representació de la cultura i la política catalana.

Esta obra clásica de Mozart es, para Pasqual, una "comedia enormemente popular", situada "en el espacio mental de una época cuando el señor de la casa podía tocar el culo de las criadas sin que ocurriera ningún descalabro", algo que en los años treinta del siglo pasado todavía sucedía. Aquesta obra clàssica de Mozart és, per Pasqual, una "comèdia enormement popular", situada "en l'espai mental d'una època quan el senyor de la casa podia tocar el cul de les criades sense que es produeixi cap daltabaix", cosa que en els anys trenta del segle passat encara succeïa.

Una de las preocupaciones del director de escena a la hora de trabajar la escenografía han sido las medidas del teatro del Liceo, muy grandes con respecto a los teatros del siglo XVIII, por lo que ha optado por acercar el escenario al espectador. Una de les preocupacions del director d'escena a l'hora de treballar l'escenografia han estat les mesures del teatre del Liceu, molt grans respecte als teatres del segle XVIII, pel que ha optat per apropar l'escenari a l'espectador.

Así, el público ha podido ver un escenario en el que los cantantes actúan al borde del coso en el que se ubica la orquesta, en forma de punta, de color blanco y con un paisaje de fondo, muy parecido a los lienzos que pintaban los artistas de la denominada Escuela de Olot. Així, el públic ha pogut veure un escenari en què els cantants actuen a la vora del Coso a la qual se situa l'orquestra, en forma de punta, de color blanc i amb un paisatge de fons, molt semblant als llenços que pintaven els artistes de l'anomenada Escola d'Olot.

"Las bodas de Fígaro", una ópera en cuatro actos que se estrenó en Viena en el año 1786, narra las vicisitudes de diferentes personajes, encabezados por el astuto Fígaro, antes barbero y ahora criado del conde de Almaviva, que está a punto de casarse con Susana. "Les noces de Fígaro", una òpera en quatre actes que es va estrenar a Viena l'any 1786, narra les vicissituds de diferents personatges, encapçalats pel astut Fígaro, abans barber i ara criat del comte d'Almaviva, que està a punt de casar-se amb Susana.

La felicidad de los dos futuros esposos está, sin embargo, amenazada porque el conde de Almaviva cree tener "derecho de pernada" sobre su también sirvienta Susana, debiendo Fígaro vencer y ridiculizar las pretensiones sexuales del aristócrata. Por su parte, el maestro Ros Marbà ha cortado para esta nueva producción dos de las arias del cuarto acto por entender que en su totalidad encallaban la obra. La felicitat dels dos futurs esposos està, però, amenaçada perquè el comte d'Almaviva creu tenir "dret de PERNADA" sobre la seva també serventa Susana, havent de Fígaro vèncer i ridiculitzar les pretensions sexuals de l'aristòcrata. Per la seva banda, el mestre Ros Marbà ha tallat per aquesta nova producció dues de les àries del quart acte per comprendre que en la seva totalitat encallada l'obra.

La ópera, que se podrá ver hasta el próximo día 30 de noviembre en el Liceo y que se representará a principios del próximo año en la Ópera de Cardiff (Gran Bretaña), cuenta con un extenso reparto encabezado por Ludovic Tézier (conde de Almaviva); Emma Bell (condesa de Almaviva); Ofelia Sala (Susana); Kyle Ketelsen (Fígaro) y Sophie Koch (Cherubino). L'òpera, que es podrà veure fins el proper dia 30 de novembre al Liceu i que es representarà a principis del proper any en l'Òpera de Cardiff (Gran Bretanya), compta amb un extens repartiment encapçalat per Ludovic Tézier (comte d'Almaviva) ; Emma Bell (comtessa d'Almaviva); Ofelia Sala (Susana); Kyle Ketelsen (Fígaro) i Sophie Koch (Cherubino).

La escenografía es de Paco Azorín, el vestuario de Franca Squarciapino, la coreografía de Montse Colomé y la iluminación de Albert Faura. L'escenografia és de Paco Azorín, el vestuari de Franca Squarciapino, la coreografia de Montse Colomé i la il · luminació d'Albert Faura.


La Vanguardia

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet