ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Neoclassicisme centenari a L'Auditori

12/4/2019 |

 

Programa: Mahler Chamber Orchestra

Lloc i dia:Auditori de Barcelona

Pablo Heras-Casado dirigeix la Mahler Chamber Orchestra en una vetllada memorable

Després dels suposats excessos comesos a 'La consagració de la primavera', Stravinsky va emprendre l’aventura neoclàssica, amb ballets d’una inusitada i refinada qualitat rítmica i melòdica com 'Pulcinella', escrit entre el 1919 i el 1920. Han passat cent anys, i la força, l’empenta i el sentit de l’humor de l’obra romanen intactes. La suite corresponent, que el músic va gestar el 1947, n’és una bona síntesi, i col·locar-la al costat de dos ballets de Manuel de Falla com 'El sombrero de tres picos' (1919) i 'El amor brujo' (1925) pot resultar una experiència ben estimulant. Perquè el músic gadità segueix també l’estela de cert neoclassicisme, revestit de nacionalisme i amb la reivindicació del flamenc més tel·lúric, unes característiques que demanen ser traduïdes amb energia i coneixement de causa. I Pablo Heras-Casado va sobrat de les dues coses.

La Mahler Chamber Orchestra està formada per músics joves i entusiastes, que es miren entre ells, que somriuen i que destil·len el gust per fer música amb un so compacte quan cal i transparent quan toca. Davant seu, el director granadí es troba aquests dies enregistrant les obres que integraven el suggeridor programa. I, jutjant pel que vam sentir la nit de dimecres, ja tenim ganes de reviure l’experiència amb el disc, si bé res millor com el so directe per gaudir de les tres genials partitures i de la interpretació nerviosa, fogosa i rigorosa de la formació europea.

Les veus de la soprano Carmen Romeu i de la 'cantaora' Marina Heredia van ser el complement perfecte a les dues obres de Falla, dirigides amb entusiasme encomanadís per un Heras-Casado en estat de gràcia. La puntual caiguda d’energia de la segona part d''El sombrero de tres picos' aviat va remuntar i el conjunt va convertir el concert a L’Auditori en una vetllada musicalment memorable. 


Jaume Radigales
Ara

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet Amb el suport de