ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Arteta, entre la lírica i el musical

24/8/2019 |

 

Programa: Ainhoa Arteta

Lloc i dia:Festival Jardins de Cap Roig

La soprano basca, seductora i desinhibida, ofereix una nit de pel·lícula a Cap Roig

A Cap Roig Ainhoa Arteta està com a casa seva. Entra en escena trepitjant fort, acompanyada per un públic que la segueix en cada una de les seves regulars actuacions al festival de la Costa Brava, i en surt amb la platea dempeus. Així de fàcil. Entremig, una tirallonga d’àries i cançons que dimecres passat va interpretar de forma desigual, amb alguna dificultat en els aguts que –veterana com és– va eclipsar amb la magnificència de la seva veu. A diferència de la seva última visita el 2016, quan acabava de divorciar-se del seu segon marit, la soprano basca, casada al juny amb el militar Matías Urrea, es va mostrar alegre, seductora i desinhibida. També va lluir una gran complicitat amb Andrés Salado, director de la versàtil GIOrquesta, amb el qual ha compartit plató en el concurs televisiu 'Prodigios’.

Per a aquesta ocasió, la soprano no va dubtar a introduir-se en un gènere que va reconèixer no ser el seu. "Però us ho passareu bé", va assegurar l’audiència. Així, va barrejar un repertori de cançons de pel·lícules musicals a la primera part, mentre que va consagrar la segona a la lírica. Després de l’ensucrat 'Edelweiss’, de 'Somriures i llàgrimes’, i un inspirat 'Summertime', de 'Porgy and Bess', Arteta va abordar la no tan popular 'Hasta el último suspiro', de 'La sombra de la ley', deixant onejar la seva veu envellutada per sobre del recinte a l’aire lliure. Després va interpretar alguns temes acompanyada al piano per un dels talents que va participar a 'Prodigios’. Guillermo Hernández va deixar el públic bocabadat per la seva mestria i joventut (11 anys). En aquest recital, Arteta va complir així la promesa que va fer al pianista precoç de compartir un dia l’escenari. "Guillem serà un gran concertista", va augurar. Rere la somiadora 'Somewhere over the rainbow', d’'El màgic d’Oz', Arteta va explicar que l’hi cantava a la seva filla "mig americana" de petita per dormir. "Segur que ara està plorant entre el públic: ¡deixa de plorar filla!".

Canvi de 'look'
Canvi de 'look' per a la segona part, quan va substituir el seu vestit llarg i cenyit de lluentons daurats per un altre de gris perla de mànigues amples, també lluent, oferint un aspecte més conforme a una dramàtica 'La Wally' o una dolça 'O mio babbino caro', àries amb qui es va reafirmar al seu paper de diva mediàtica i divina. Quan ja s’acomiadava amb una contundent 'La mama morta', d’'Andrea Chénier', va donar al públic una sobredosi de xou amb l’havanera de 'Carmen' 'L’amour est un oiseau rebelle', que va cantar anquejant perillosament per la platea. Va tancar aquest recital solidari en benefici de l’associació AcompanyArt –que també va servir de clausura el Festival– amb un segon bis festaire, 'New York, New York!', partitura en mà. Sens dubte, Ainhoa Arteta és la reina de Cap Roig.


Valèria Gaillard
El Periódico de Catalunya

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet Amb el suport de