ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Mutter posa dempeus el Palau

4/6/2021 |

 

Programa: Mutter i l'Orquestra Camera Musicae

Lloc i dia: Palau de la Música Catalana

https://www.elperiodico.cat/ca/oci-i-cultura/20210603/critica-mutter-palau-musica-orquestra-camera-musicae-11791136

La violinista alemanya eclipsa amb la seva magistral versió del concert de Beethoven, sota la direcció de Tomàs Grau

El concert final de la temporada de la Simfònica Camera Musicae (OCM) al Palau no podia acomiadar-se millor. Comptar amb una convidada excepcional com és Anne-Sophie Mutter va ser un revulsiu que va omplir l’aforament possible de l’auditori modernista. Després d’altres vetllades que quedaran als annals del conjunt que dirigeix Tomàs Grau, com el que va oferir aquest curs una altra intèrpret llegendària, la pianista Maria João Pires, la participació de Mutter va acabar amb una ovació interminable, amb tot el públic dempeus després que es posés al capdavant del ‘Concert per a violí i orquestra, Op. 61’ de Beethoven.

L’obra, interpretada desenes de vegades per la violinista alemanya, que ha gravat en diverses ocasions i que la coneix fil per randa, s’integrava a un monogràfic dedicat al geni de Bonn que es va completar amb la seva ‘Simfonia Núm. 3, Heroica, Op. 55,’ composta uns anys abans de l’únic concert per a violí del catàleg beethovenià i que marca un punt d’inflexió en el sinfonisme del compositor.

Elegant i prodigiosa

Abans, Anne-Sophie Mutter va tornar a demostrar el seu magisteri com a consumada intèrpret del músic alemany brodant les seves parts en una versió carregada de contrastos, frasejada al màxim, gairebé pecant d’excés de preciosisme en unes filigranes decoratives en ‘pianísimo’ que van resultar emocionants, per sobresortir amb les ‘cadenzas’ del primer i tercer moviments, pur virtuosisme, tècnica i expressivitat. L’elegància del seu arc, la seva digitació prodigiosa i la seva afinació total la mantenen dalt del pedestal dels mítics. Grau i l’OCM la van acompanyar amb complicitat i devoció, equilibrant sempre el so de solista i conjunt.

L’ovació va acabar amb un generós regal, la ‘Romança en Fa major, Op. 50’ de Beethoven, «en memòria de tots aquells que hem perdut en aquest difícil període que estem passant», segons va afirmar Mutter abans d’eclipsar una vegada més amb el seu poder interpretatiu. 


Pablo Meléndez-Haddad
El Periódico de Catalunya

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet