ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de crítiques

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Publicitat

CRÍTICA

Memorable Resurrecció

28/5/2025 |

 

Programa: Orquestra Simfònica de la Ràdio Sueca

Lloc i dia:Auditori de Girona

Orquestra Simfònica de la Ràdio Sueca

Daniel Harding, direcció

Orfeó Català. Pablo Larraz, direcció.

Johanna Wallroth, soprano

Avery Amereau, mezzo-soprano

Als qui ens agrada el simfonisme sabem que Mahler és una prova majúscula, idònia per a mesurar la qualitat d’una orquestra. Gestionar adequadament, i encara més crear bellesa, un conjunt amb vuit contrabaixos, dues arpes, deu trompes o una secció de percussió fullequip, amb més de cent intèrprets instrumentals i prop d’un centenar de veus és un tot un repte.

És més que conegut, perquè sempre es diu quan es parla d’una simfonia de Mahler -i jo no en seré una excepció- que pel compositor dins una simfonia hi és tot: un món sencer reflex de les seves experiències personals, amb moments d’alegria i moments tràgics; passatges trivials i d’altres profunds. La Segona es complerta i rep el punt just d’il·luminació i revelació quan Mahler escolta a l’enterrament de von Bülow el coral Aufersthen (Ressuscitaràs) de Friedrich Kloppstock. Tot i el vertigen l’atreviment de cloure una obra com la Coral de Beethoven, amb un moviment vocal final, Mahler veu clar que la simfonia que tenia a mig embastar requereix aquest grandiós final.

Un món sencer pot arribar a contenir moltes coses. I anit Daniel Harding les va fer totes bé. Ras i curt, el que vàrem tenir l’oportunitat de presenciar a l’Auditori de Girona va ser una meravella. Des dels sinuosos primers compassos on la mort hi és present, fins a l’esperançador final l’orquestra i els solistes, així com l’Orfeó Català va respondre a la perfecció, la seva perfecta direcció va anar gestionant elegantment els nombrosos contrastos rítmics, tímbrics i harmònics, ressaltant-ne tots els nombrosos matisos i permetent el lluïment d’uns experts solistes que van ser aclamats pel públic que omplia l’Auditori de Girona en una llarga ovació. Una Resurrecció de referència.  


Ignasi Albors
Catclàssics

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet