22/8/2012 |
El tenor més aclamat del moment, Jonas Kaufmann (Munic, 1969), posarà aquest dimecres la cloenda al Festival de Peralada amb una gala lírica en què repassarà "les àries més belles del repertori alemany, italià i francès". El millor del seu amplíssim repertori en l'únic concert que té programat a Espanya.
"No vull ser el tenor del moment, vull ser un tenor de llarg recorregut. He programat la meva carrera amb la intenció d'estar molts anys, anant pas a pas i dient 'no' quan pensava que era el més correcte", ha declarat aquest dimarts en roda de premsa organitzada a l'aeroport de Barcelona, acabat d'arribar del Festival de Salzburg, on tornarà després de passar per Catalunya.
El prestigiós cantant va defensar la necessitat d'adaptar les produccions operístiques als nous temps d'avui però sense perdre l'essència original, el llibret i la música. "No m'agraden les produccions antigues, quan en una escena d'amor els intèrprets ni es tocaven, però no tot ha de ser transgressor i brutal, amb l'única intenció de satisfer l'ego dels directors. A vegades es perd el sentit de la música i de la història", ha subratllat.
IMMA FERNÁNDEZ
El Periódico de Catalunya