ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Bach, Messiaen i Mendelsson passats pel sedàs dels més joves talents

28/5/2019 |

 

Des del passat mes d’abril, el Festival d’Orgue de Capellades ha obert la porta a diverses músiques que van demostrar com l’orgue –un instrument lligat a la seva tradició litúrgica- pot anar més enllà. Tot i això, el tercer concert del festival serà a càrrec de Pedro Aguiló, Víctor Hernández Barrios i Berenguer Montserrat. Tres estudiants de l’ESMUC i alumnes del professor titular i organista de la catedral de Sant Sebastià: Òscar Candendo. Un concert gratuït que tindrà lloc el proper diumenge 2 de juny a l’Església de Santa Maria de Capellades.

 

Segons Pedro Aguiló, estudiant del màster de Música Antiga on toca al cèmbal amb el professor Lucca Guglielmi organista de titular de Sant Miquel de Palma, tocar a l’Església de Capellades “és una oportunitat per demostrar tot el que han après al llarg de l’any en un concert professional envoltat de professionals”. Dins de la seva proposta de programa, s’hi troben composicions de J. S Bach, de qui interpretaran la Passacaglia BWV 582 una obra que el músic del barroc alemany va compondre dins la seva primera etapa musical i Dieu parmi nous, de La nativité du Seigneur, d’Olivier Messiaen una obra carregada de colors, ja que Olivier es caracteritzava per la utilització del color i la simetria pels dos eixos centrals de l’estructuració de les seves composicions. “Dues obres”, segons el músic, “que s’integren dins la coherència del concert a més d’adaptar-se fàcilment a l’instrument”.

Per la seva banda, Víctor Hernández Barrios a més de seguir els estudis de Candendo també està impartint els estudis d’improvisació amb el conegut organista de la Basílica de la Sagrada Família Juan de La Rubia. Seguint la coherència del concert, Hernández continuarà amb Bach intepretant la Toccata et Fuga in d BWV 538, una peça publicada l’any 1867 on el compositor va definir el canvi de manual jugant amb les sonoritats. Finalment, Berenguer Montserrat, l’organista graduat en Enginyeria Informàtica per la Universitat de Barcelona i actual estudiant d’orgue de l’ESMUC, proposa interpretar la Sonate op. 65, num I del compositor, director d’orquestra i pianista de música romàntica alemanya, Felix Mendelssohn. De família jueva i benestant, el compositor alemany era net de Moisès Mendelsson, un dels intel·lectuals destacats durant el període de la il·lustració d’Alemanya per impulsar el Haskalá, un moviment sorgit a finals del segle XVIII i principis del XIX que va adoptar els valors de l’anomenat Segle de les llums i on es fomentava la història hebrea i l’educació jueva fora de l’entorn religiós. Encara que l’obra estigui composta per sis sonates, que divergeixen del concepte clàssic de sonata, Montserrat només interpretarà les quatre primeres: la N. I Allegro, N. II Adagio, N. III Andante Recitativo i la IV Allegroassai vivace. Unes sonates que fan referència a una sèrie de corals de la religió cristianoluterana. 


Núvol

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet