ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Beca BACH-Fundació Salva a quatre joves veus

25/11/2019 |

 

La Beca BACH-Fundació Salvat ha estat atorgada a quatre joves veus que lluiran en les produccions de la Fundació BZM el 2020

Mercedes Gancedo (soprano), Lara Theresa Morger (alto), Oriol Guimerà (tenor) i Pau Armengol (baix) són els guanyadors de Beca BACH - Fundación SALVAT

La Beca BACH - Fundación SALVAT, que es presenta per setè any, dona a conèixer els joves talents escollits a partir de les audicions que es van realitzar el passat dijous 21 de novembre de 2019. El resultat de les deliberacions, que han estat molt ajustades donat l’alt nivell dels participants, és el següent:

Soprano: Mercedes Gancedo
Alto: Lara Theresa Morger
Tenor: Oriol Guimerà
Baix: Pau Armengol

La Beca BACH - Fundación SALVAT creix enguany amb una nova col·laboració amb el Gran Teatre del Liceu, el qual ens ha obert les portes per acollir les audicions.

La primera vegada que podrem escoltar aquestes veus serà el 21 de març de 2020 a les 18h en el marc del Barcelona Obertura Spring Festival, al Recinte Modernista de Sant Pau (Sala Domènech i Montaner), sota la direcció de Daniel Tarrida.

La BECA BACH, creada al 2014 per la Fundació BZM amb el mecenatge de Laboratoris SALVAT, té la voluntat de potenciar la formació i la promoció dels joves cantants solistes a l’entorn de la música vocal de J.S. Bach, centrant l’activitat en les cantates per solistes. La Fundació té la voluntat de becar quatre solistes anualment (soprano, contralt-contratenor, tenor i baríton-baix).

La BECA BACH-Fundació SALVAT ofereix també formació i col·laboració amb reconeguts músics professionals. Els darrers anys ha comptat amb la presència del contratenor Carlos Mena, la soprano Katharine Fuge, el baríton Stephan MacLeod, el tenor Benjamin Bruns, el baríton Jan Van der Crabben, el flautista Michel Brun y la soprano Miriam Feuersinger.

Aquest 2020 tindrem el privilegi de treballar amb Alex Ashworth, qui realitzarà una masterclass exclusiva per als becats. Així mateix, tots els concerts seran acompanyats pel BZM Ensemble i el cor BACH COLLEGIUM BARCELONA, formats per músics amb una sòlida trajectòria dins el món de la interpretació amb instruments barrocs i criteris històrics.

Mercedes Gancedo, soprano
Nascuda a Buenos Aires, debutà a 18 anys en el rol de Despina (Così fan tutte) al Teatro Roma de la seva ciutat natal. Formada amb Jaume Aragall, Teresa Berganza, Mirella Freni, Montserrat Cavallé i Cecilia Bartoli, entre d’altres, Gancedo combina la faceta operística amb el lied i l’oratori. Ha estudiat el Màster de Lied “Victoria de los Angeles” a l’ESMUC, i ha estat premiada a diversos països, entre els quals es troba Argentina, Alemanya i Catalunya (Francesc Viñas, Premi El Primer Palau). Ha cantat rols com Elle (La voix humaine), Mariana (Das Liebesverbot), Berta (Il barbiere di Siviglia), Pamina, Zweite Dame (Die Zauberflöte), Alisa (Lucia di Lammermoor), Clarina (La cambiale di matrimonio), Micaela (Carmen), Kate Pinkerton (Madame Butterfly), Condesa di Ceprano (Rigoletto), Giannetta (L’Elisir d’amore) en teatres com el Gran Teatre del Liceu, Festival Castell de Peralada, Teatro Campoamor d’Oviedo, Teatro Jovellanos i La Faràndula de Sabadell. Ha actuat sota la batuta de mestres com Gustavo Dudamel, Enrico Delamboye, Daniel Montané, Riccardo Frizza i Josep Pons, entre d’altres.
L’artisa està realitzant, paral.lelament, una destacable carrera en el gènere del lied, participant en importants festivals i auditoris com l’Oxford Lieder Festival, la Schubertíada de Vilabertran, el Festival LIFE Victoria, el Barcelona Obertura Spring Festival, el Palau de la Música Catalana, L’Auditori i la Fundació Juan March.
Amb la pianista Beatriz Miralles, gravà, el 2017, el seu àlbum debut Cooking America.

Lara Theresa Morger, alto
La mezzosoprano alemanya, formada a Freiburg i Leipzig, està especialitzada en música barroca. Ha fet masterclasses a l’European Hanse-Ensemble (amb Ulrike Hofbauer), la Bachakademie Stuttgart (amb Emma Kirkby, Kai Wessel, James Gilchrist i Peter Kooij), i amb Ton Koopman, Lia Serafini i Claudine Ansermet.
En el terreny de l’òpera destaquen les seves interpretacions de rols händelians, així com d’Alessandro Stradella i, en solitari, la Passió segons Sant Joan i la “Donner Ode”, de Telemann, “Ehre sei dir Gott gesungen” i diverses cantates de Bach. Ha actuat en llocs com el Theater Freiburg, Theater Naumberg, Stiftskirche Stuttgart, la Ludwigskirche Freiburg o la Heiliggeistkirche Heidelberg, amb ensembles com la Vocalensemble of Bachstifung St. Gallen, Tammurriata a l’Innsbrucker Festtage Alter Musik o el 54eme Festival de Musique La Chaise Dieux. Ha col.laborat amb directors com Wolgfang Katschner, Hans-Christoph Rademann, Christoph Andreas Schäfer, Frank Markowitsch, Tom Koopman o Jérémie Rhorer.

Oriol Guimerà, tenor
El tenor català s’ha format a l’Escolania de Montserrat amb Ramon Aragall i Pau Santacana (fagot), i mestres com Joaquim Piqué i Berant Vivancos (cant). També ha estudiat fagot al Conservatori Municipal de Música de Barcelona i a l’ESMUC, i cant a l’ESMUC amb Francesc Garrigosa. Actualment estudia amb Begoña Alberdi.
En el món coral, ha format part, de manera esporàdica, del Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana, ha estat Xantre de la Sagrada Família i de la basílica de la Concepció de Barcelona, ha actuat a “Els Jocs Florals de Canprosa” al Teatre Nacional de Catalunya, col.labora amb el cor Francesc Valls, l’Ensemble O Vos Omnes, és membre fundador dels cors Cererols i Decanendi Elegancia, especialitzats en música antiga.
En l’àmbit cambrístic, és membre de PopCorn Quartet, Barbershop a Capella, QVoce i de la Capella de Música de Montserrat. A més, participa en nombroses produccions musicals nacionals i internacionals amb l’Escolania de Montserrat, com l’òpera A Midsummer’s Night Dream (Liceu, 2005).

Pau Armengol, baix
El baix català ha estudiat amb María Hinojosa, Marta Mathéu, Francesca Roig o Carlos Chausson, a l’Escola d’Òpera de Sabadell, al Centre de Perfeccionament Plácido Domingo i ha fet masterclasses amb Eva Mei, Celso Albelo, Mariella Devia, Jaume Aragall, Roger Vignoles, Jocelyne Dienst-Bladin, entre d’altres.
En l’àmbit coral forma part del Cor Lieder Càmera i col.labora amb el Cor Madrigal, l’Ensemble O Vos Omnes, el Cor Francesc Valls i el Cor Intermezzo. Com a solista ha desenvolupat els rols de Don Giovanni, L’Oste (Manon Lescaut), Figaro (Le nozze di Figaro), Colas (Bastian und Bastienne), Dulcamara (L’elisir d’amore), Frank (Die Fledermaus) o Usciere (Rigoletto), principalment a Barcelona (L’Auditori, Associació d’Amics de l’Òpera de Sabadell) i Madrid (Palau de les Arts Reina Sofia), encara que destaca la seva participació en el Zomerse Sondag Middag Concerten de Leeuwarden, Holanda, i el Lyric Opera Studio Weimar. Ha estat dirigit sota la batuta de Plácido Domingo i Roberto Abbado. 


Catclàssics

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet