ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Una nova fornada de batutes al Palau

19/2/2020 |

 

Palau 100 aposta per figures com Kirill Petrenko i Barbara Hannigan, primera dona que dirigeix un concert del cicle en vint anys

Gar­di­ner tor­narà l’abril del 2021 al Palau per diri­gir ‘La Passió segons sant Joan’ de Bach
Exul­tant, encara, després de la històrica Inte­gral Simfònica de Beet­ho­ven que Sir John Eliot Gar­di­ner ha diri­git aquests últims dies al Palau de la Música, la direcció de la ins­ti­tució va pre­sen­tar ahir la nova pro­gra­mació del seu cicle estel·lar: Palau 100, en què hi haurà una altra inte­gral de sim­fo­nies (en aquest cas, les de Schu­mann, abor­da­des per la Mach­ler Cham­ber Orc­hes­tra, amb Daniel Gatti de direc­tor) i en la qual es donarà cabuda a un ampli ven­tall de “nous refe­rents de la direcció orques­tral” (Kirill Petrenko, Teo­dor Cur­rent­zis, Santtu-Matias Rou­vali, Cris­tian Mace­ralu...) amb la fina­li­tat, segons reve­lava ahir Joan Oller, direc­tor del Palau, de gene­rar “noves ali­an­ces” per tal que, en un futur, aquesta nova for­nada de direc­tors puguin col·labo­rar amb els cors de l’Orfeó. Amb visi­tes de les fil­harmòniques de Berlín, Munic, Dres­den, Sant Peters­burg i Hong Kong, el nou Palau 100 serà el “més simfònic” de les últi­mes edi­ci­ons i tindrà també un com­po­nent de “tea­tra­li­tat musi­cal” en mol­tes pro­pos­tes.

La tem­po­rada 2020/21, amb un total de dis­set con­certs (hi haurà un abo­na­ment per veure’n dotze i un altre per a tots dis­set), estarà mar­cada també per la visita de qui Mer­ce­des Conde, direc­tora artística adjunta, defi­nia ahir com un “mite vivent”: Yuri Tem­rikànov, que diri­girà la Fil­harmònica de Sant Peters­burg en un Romeu i Juli­eta de Prokófiev que tindrà presència de l’Orfeó Català. “A l’Orfeó, la música russa, per la seva potència sonora, li escau molt bé”, esgri­mia Pablo Lar­raz, direc­tor prin­ci­pal d’un cor que també can­tarà a les ordres de François-Xavier Roth en un con­cert amb Les Siècles i reper­tori de Ravel i Saint-Saëns.

El cicle s’inau­gu­rarà el 19 d’octu­bre amb la Simfònica de Göteborg, que diri­geix Santtu-Matias Rou­vali, de només 34 anys, i tindrà com a con­cert més des­ta­cat el que la fil­harmònica ber­li­nesa ofe­rirà el 3 de maig de l’any vinent amb el seu nou direc­tor titu­lar: Kirill Petrenko, també rela­ti­va­ment jove (48 anys), i triat, con­tra pronòstic, pels músics de l’orques­tra en assem­blea.

Per fi, una dona
D’altra banda, la tem­po­rada 2020/21 serà la del retorn d’una dona direc­tora a Palau 100 després de vint anys. Es tracta de la cana­denca, també soprano, Bar­bara Han­ni­gan, que el febrer de l’any vinent diri­girà la Fil­harmònica de Munic –una for­mació, deia Oller, amb la qual el Palau se sent “molt ager­ma­nat”– amb la Quarta de Mah­ler. El repte de pro­gra­mar més direc­to­res, va dir Oller, està ple­na­ment assu­mit pel Palau, que, com a inte­grant de la xarxa euro­pea d’audi­to­ris ECHO, seguirà de prop un con­curs de dones direc­to­res, La Maes­tra, el pro­per mes de març a la Cité de la Musi­que de París.

Palau 100, amb un 92% d’ocu­pació aquesta tem­po­rada, es com­pleta, entre altres pro­pos­tes, amb la visita de Teo­dor Cur­rent­zis (un per­so­natge que “genera fílies i fòbies” i que “ha revo­lu­ci­o­nat el món de la direcció”, en parau­les d’Oller) per a una Patètica de Txaikovski; un con­cert de la Fil­harmònica de Dres­den, amb Eli­sa­beth Leonskaja al piano, fent la Vida d’heroi de Strauss, i un Don Qui­xote, també de Strauss, amb Cris­tian Mace­laru i la Simfònica de la WDR de Colònia.

Final­ment, i tot i que la tem­po­rada com­pleta del Palau de la Música no es des­ve­larà fins a mit­jan mes de març, ahir ja es va anun­ciar una nova visita de Sir John Eliot Gar­di­ner, el 9 d’abril del 2021, per diri­gir, per pri­mer cop al Palau, La Passió segons sant Joan de Bach. 

GUILLEM VIDAL
El Punt / Avui

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet