ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

El Bachcelona tanca el diàleg entre Bach i Mendelssohn

14/7/2020 |

 

El Bachcelona tanca el diàleg entre Bach i Mendelssohn en col·laboració amb el Liceu, Cruïlla XXS i Sant Pau. Els protagonistes del concert de clausura del BACHCELONA seran la soprano Elionor Martínez i els músics del Gran Teatre del Liceu. El concert se celebrarà el proper dijous 16 de juliol al Recinte Modernista de Sant Pau respectant totes les normes d'higiene i seguretat.

El Festival BACHCELONA es clourà aquest proper dijous 16 de juliol de 2020 a les 20.30 h al Recinte Modernista de Sant Pau en el marc del cicle Cambres del Liceu. El BACHCELONA ofereix un concert en format cambrístic amb membres de l'orquestra del Gran Teatre del Liceu, una veritable torre de Babel amb músics procedents de Macedònia, Rússia, Xina, França, Suïssa, Alemanya i Espanya.

El programa, que versa sobre la temàtica de la vuitena edició, el redescobriment de Bach per part de Mendelssohn, inclou l'Octet per corda en Mi bemol Major Op. 20, que Felix Mendelssohn va escriure amb només 16 anys i consta de quatre moviments: 1. Allegro moderato ma con fuoco, 2. Andante, 3. Scherzo: Allegro leggierissimo i 4. Presto. El crític i musicòleg Conrad Wilson en va escriure aquestes paraules: "Cap obra d'un compositor adolescent proclama el geni del seu autor de manera més evident que l'Octet de Mendelssohn. L'entusiasme juvenil, la brillantor i la seva perfecció converteixen aquesta peça en un dels miracles de la música del segle XIX. Com la va arribar a escriure segueix sent un misteri".

A més, es considera que el tercer moviment de l'octet, l'Scherzo, està inspirat en la 'Walpurgisnacht', una de les escenes més emblemàtiques del Faust de Goethe, amb qui Mendelssohn hi cultivà una gran amistat. Amb les seves dinàmiques i tempos extrems, la música descriu una celebració diabòlica de Mefistòfil.

A banda de l'octet, s'interpretaran àries de Bach i altres obres del mateix Mendelssohn: les àries “Er kennt die rechten Freudesstunden MWV A 7” i “Jerusalem MWV A14”, del compositor romàntic, i “Heil und Segen BWV 120” de Bach. Cal destacar la versió que aquest darrer va fer per a soprano de la cèlebre ària “Erbarme dich, mein Gott”, original de Bach amb arranjament de Mendelssohn que gairebé mai ha estat interpretada en concert.

La solista serà Elionor Martínez, jove soprano amb un talent excepcional. Va ser guardonada amb la Beca Bach-Fundación Salvat l'any 2016 i ara la retrobem per concloure el BACHCELONA de la manera més brillant en col·laboració amb el Festival Cruïlla, que s’ha reformulat en la seva versió XXS en un format atomitzat per omplir tota la ciutat de música. Els instrumentistes que ens acompanyaran són Kostadin Bogdanoski, concertino, Olga Aleshinsky, violí, Liu Jing, violí, Emilie Langlais, violí, Fulgencio Sandoval, viola, Albert Coronado, viola, Cristoforo Pestalozzi, violoncel i Matthias Weinmann, violoncel.

El concert compta amb el suport de la Fundació Banc Sabadell i la Fundación Salvat, principal mecenes de la Fundació BACH ZUM MITSINGEN.


Catclàssics

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet