ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Nova polèmica operística del director a Berlín

24/6/2004 |

 

L'Òpera Còmica de Berlín mantindrà en la programació la versió de Calixto Bieito d'El rapte del serrall, de Mozart, estrenada diumenge. Les escenes de sexe i violència van molestar de tal manera el públic que, fins i tot, alguns patrocinadors estan plantejant-se retirar la subvenció al teatre alemany. L'intendent de l'Òpera Còmica, Andreas Homoki, ha matisat a l'agència Efe que «el sistema de teatre subvencionat és l'expressió d'una societat lliure que entén que l'art incòmode també és necessari». Aquest membre del teatre entén que «els mecenes han de facilitar l'art i no erigir-se en censors», vistes les primeres reaccions d'assessors d'empreses com DaimlerChrysler. La direcció del teatre continuarà confiant amb Bieito per a pròximes temporades: l'any vinent, hi ha prevista una versió del polèmic director de Madama Butterfly, de Puccini.

Els diaris alemanys fan una interpretació molt diferent d'aquesta versió de l'obra de Mozart, localitzada en un prostíbul. Die Welt opina que per apreciar aquesta revisió de l'opereta cal ser amant del cinema de Quentin Tarantino. Frankfurter Allgemeine Zeitung critica l'excés de fluids humans -sang, orina i esperma- als quals recorre Bieito, alhora que destaca l'efecte de realisme en tots els sentits.

Bieito és polèmic. De fet, al Gran Teatre del Liceu és històrica l'estrena d'Un ballo in maschera, en què l'acció succeïa en uns lavabos. Les versions operístiques han estat bastant més polèmiques que les teatrals, segurament perquè el públic líric és més reaci a les versions. En la roda de premsa de dimarts a la Virreina, va deixar ben clar que no li importava què opinava el públic.


El Punt

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet