30/12/2020 |
El Cor de Cambra del Palau i Vespres d’Arnadí ofereixen el Magnificat de Bach i fragments d’El Messies de Händel al Palau de la Música Catalana
Aquest diumenge, 3 de gener de 2021 (Sala de Concerts, 19.30 h), dins el conjunt de propostes Nadal al Palau, el Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana i el conjunt Vespres d’Arnadí, sota la direcció de Xavier Puig (director principal del Cor), interpretaran el Magnificat de Johann Sebastian Bach, obra emblemàtica associada al temps nadalenc, amb la participació de les sopranos Elionor Martínez Lara i Maria Pujades Seguí, el contratenor Daniel Folqué, el tenor Jorge Navarro-Colorado i el baix Oriol Mallart, tots ells perceptors de la Beca Bach que atorga la Fundació Salvat. El concert es completarà amb una selecció de dotze fragments de l’emocionant oratori El Messies de Georg Friedrich Händel.
“El Magnificat és una de les peces més festives compostes per Bach, amb un inici i final esclatants, i una de les poques obres del compositor amb text en llatí. Pensada per a cinc solistes vocals i un cor a cinc veus, és una de les millors versions (la millor?) que mai cap compositor hagi fet sobre el text del Magnificat, la pregària que reprodueix les paraules d’alegria que Maria dirigeix a Déu després de saber que serà la mare de Jesucrist”, explica el divulgador musical Pere-Andreu Jariod al programa de mà.
Per la seva banda, tot i que inicialment fou concebut per ser interpretat per Setmana Santa, l’oratori El Messies de Händel s’ha erigit en un clàssic de Nadal i inclou els cors que han esdevingut gairebé himnes per a aquells qui els escolten, o els canten. De l’oratori s’interpretaran els fragments “Symphony” (orquestra), “Every valley” (tenor), “And the glory of the Lord” (cor), “O thou that tellest” (contralt i cor), “For unto us a child is born” (cor), “And suddenly there was with the angel” (soprano), “Glory to God” (cor), “Rejoice greatly” (soprano), “Lift up your heads, o ye gates” (cor), “How beautiful are the feet of them” (soprano), “Why do the nations” (baríton) i “Hallelujah” (cor). “Tot i que l’Orfeó Català n’havia interpretat algunes parts –especialment en les diverses edicions del Concert de Sant Esteve anteriors a la Guerra Civil, entre el 1913 i el 1935–, no serà fins al 1950 quan El Messies s’interpretarà en la seva totalitat per primera vegada a casa nostra, també al Palau, a càrrec de l’Orfeó Gracienc”, explica Pere-Andreu Jariod.
Catclàssics