ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Jove talent a dojo

18/2/2022 |

 

https://www.nuvol.com/musica/classica/jove-talent-a-dojo-236769

El Cor Jove Nacional de Catalunya porta a L’Auditori quatre autors catalans contemporanis

El Cor Jove Nacional de Catalunya està constituït per una trentena de nois i noies d’entre 18 i 28 anys i els seus components, tots ells amb una acurada preparació vocal i musical, es van renovant anualment. Diumenge passat van portar a l’Auditori de Barcelona el projecte que han mostrat ja per diversos escenaris nacionals i internacionals, i que també ha estat objecte d’un enregistrament discogràfic.

Un dels aspectes a destacar del programa consisteix en el fet que es tracta d’obres de temàtica religiosa –tres d’elles en llatí–, aptes per a la litúrgia i, tanmateix, escrites amb una sensibilitat inequívocament contemporània: Liber generationis, de Mariona Vila (1958), Goigs de Nostra Dona, de Bernat Vivancos (1973), Dos motets breus (Post dies octo i Mane nobiscum), de Joan Magrané (1988) i Dixit dominus, d’un Albert Guinovart (1962) que no es prodiga en aquest tipus de composicions a cappella; en aquesta darrera peça va actuar la soprano Andrea Martí en qualitat de solista. Enmig de l’alt nivell de tot el repertori, cal remarcar el treball d’orfebreria realitzat per Vivancos –antic director de l’Escolania de Montserrat– amb els Goigs, una composició per a vuit veus d’una delicadesa lluminosa i corprenedora.

El màxim responsable artístic d’aquest projecte és Pere Lluís Biosca, un dels valors més destacats en el terreny de la direcció coral al nostre país, director del Cor Francesc Valls de la Catedral de Barcelona i del Cor Madrigal, entre moltes altres responsabilitats i dedicacions en el camp musical. Dotat d’una sòlida formació –com a deixeble, entre d’altres grans mestres, de Pierre Cao i de Matti Hyökki– i una àmplia experiència pedagògica, Biosca destaca per un estil de conducció sobri i, alhora, summament expressiu.

Val a dir que el concert va respondre a les expectatives que raonablement es derivaven de la conjunció de quatre dels compositors catalans més talentosos del panorama actual, amb un cor dúctil fregant l’excel·lència i una direcció d’altura. Després d’una hora llarga d’emocions contingudes, i davant la sostinguda ovació del públic, el cor va interpretar com a bis una versió d’El cant dels ocells harmonitzada per Bernat Vivancos, present a la sala.

Amb seguretat vocal i domini escènic, els membres del Cor Jove Nacional de Catalunya van posar de manifest una vegada més que posseeixen una paleta extensa de recursos tècnics que els situa en una posició perfectament homologable a nivell internacional. És un fet sabut que, a Catalunya, el cant coral gaudeix d’una estimable tradició des de fa molts anys, però el treball de planter, impulsat per una voluntat de superació i amb plantejaments estètics i metodològics renovats, ha de ser la millor garantia per al futur. 

Miquel-Lluís Muntané
Núvol

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet