ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Joel Bardolet i Marc Heredia interpreten música del segle XX i romàntica al Petit Palau

2/3/2022 |

 

Demà dijous 3 de març (Petit Palau, 20 h) el violinista Joel Bardolet i el pianista Marc Heredia, dos dels músics catalans amb més inquietud artística de la seva generació, formaran duo per protagonitzar un nou concert del cicle Petit Palau Cambra. Els dos intèrprets presentaran un programa que fa èmfasi en compositors del segle XX com Oliver Messiaen, Béla Bartók i el reusenc Josep M. Guix, al costat de dos compositors romàntics com Franz Schubert i Johannes Brahms, amb els quals començaran i acabaran el concert. De la mateixa generació, Bardolet i Heredia es coneixen bé, han compartit molts moments com a integrants de diverses formacions, tant cambrístiques (formen part del Trio Fortuny al costat del violoncel·lista pau Codina) com simfòniques, i tenen un alt nivell de complicitat demostrat a diversos escenaris els últims anys.

 

El concert s’iniciarà amb la Sonata per a violí i piano núm. 2, en La menor, D. 385 de Schubert, la segona de les seves tres primeres sonates per a violí i piano, “concebudes com una unitat”, que va escriure amb dinou anys. “La Segona Sonata és la més personal de les tres i també la que presenta un major equilibri en el diàleg dels dos instruments. Dividida en quatre moviments, tota ella respira l’inspirat lirisme característic de l’autor i una atmosfera íntima no mancada d’un cert dramatisme”, segons el que explica la periodista musical Ana María Dávila al programa de mà del concert.

Tot seguit, de la creació del segle XX, Bardolet i Heredia interpretaran “la delicada” obra composta el 2018 Llàgrimes de tardor de Guix, que pren el nom d’un vi de la Terra Alta. “És una inspirada elegia en memòria d’un company de feina desaparegut prematurament. Guix, un compositor que es caracteritza pel refinament i la puresa de llenguatge, ens entrega aquí una pàgina plena de sentiment i bellesa”. De Bartók interpretaran la Sonata per a violí i piano núm. 2, Sz. 76, que amb “influències del dodecatonisme vienès i de la música tradicional hongaresa, és una obra de gran exigència per a l’arc i d’escriptura audaç, en la qual cadascun dels dos instruments lideren el seu propi discurs, sense un veritable diàleg entre les parts”. I de Messiaen es podrà escoltar Tema i variacions, obra “concebuda com un tema seguit per cinc variacions que avancen en un tempo cada cop més animat i apassionat”, explica Ana María Dávila.

El concert clourà amb la Sonata per a violí i piano núm. 3, en Re menor, op. 108 de Brahms, obra de maduresa que també forma part d’un cicle de tres sonates per a aquests instruments. “A diferència de les dues anteriors, aquesta darrera Sonata s’estructura en quatre moviments i tot hi resulta més poderós, més ple de vida i de passió. Amb un piano també més virtuosístic que en les partitures precedents, el líric i apassionat “Adagio” marca el punt culminant d’aquesta obra, tan poderosa i tan capritxosa alhora”, escriu Ana María Dávila. 


Catclàssics

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet