ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

L'Orquestra Simf˛nica de Viena i el pianista Jan Lisiecki actuen dijous a Palau 100

21/11/2022 |

 

Dijous que ve, 24 de novembre (Sala de Concerts, 20 h), l’Orquestra Simfònica de Viena, una de les orquestres més emblemàtiques d’Europa, tornarà al Palau de la Música Catalana, dins el cicle Palau 100, amb un programa atractiu i amb el pianista Jan Lisiecki com a solista convidat. El jove pianista canadenc, que pertany a la nova generació de músics amb una carrera internacional impecable i un talent desbordant, interpretarà el Concert per a piano núm. 21, KV 467 de Mozart, que inclou un dels moviments més famosos de la literatura simfònica pianística. Dirigida per Omer Meir Wellber, la formació vienesa també oferirà la Simfonia núm. 5, en Do sostingut menor de Gustav Mahler, en un concert amb les localitats gairebé exhaurides.

Dues obres cabdals del repertori clàssic i alhora ben conegudes pel gran públic gràcies al cinema. Del Concert per a piano núm. 21 de Mozart, compost el 1785 “en un període que es considera de maduresa creativa i durant el qual va escriure diverses de les seves obres magistrals”, el segon moviment va ser inclòs al film Elvira Madigan de Bo Widerberg, pel·lícula sueca premiada el 1967, “per ambientar els moments de més calma i sensuals de la història d’amor real i tràgica que van viure l’acròbata Hedvig Jensen i el comte Sixten Sparre a la darreria del segle XIX”, segons el què explica la Dra. Sofía Martínez Villar, musicòloga i especialista en percepció auditiva.

La Cinquena de Mahler, que “ja havia estat concebuda, com totes les Simfonies de Mahler, amb el seu propi missatge i els seus aires autobiogràfics”, també “gaudeix de popularitat gràcies a l’ús del quart moviment que en va fer Luchino Visconti en la impressionant escena final del seu film Mort a Venècia”, de 1971, explica Sofía Martínez. “La gran cultura i els gustos distingits del cineasta el van menar a aquest curiós “Adagietto”, només per a cordes, que segons el que van afirmar els amics de Mahler (els directors Bruno Walter i Willem Mengelberg), havia estat escrit com una declaració d’amor envers la seva jove muller Alma, amb la qual vivia la mel dels primers anys de la convivència”.

Una hora abans de l’inici del concert (19 h, Petit Palau, entrada lliure) tindrà lloc la sessió divulgativa “Parlem de...” entorn el concert a càrrec de la Dra. Sofía Martínez Villar. 


CatclÓssics

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet