ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

El Cosmos Quartet, CrossingLines i FRAMES Percussion estrenen obres de Lladó i Mora

13/12/2022 |

 

El dijous 15 de desembre a la Sala 2 Oriol Martorell de L’Auditori

El proper dijous 15 de desembre a les 19 h, la Sala 2 Oriol Martorell de L’Auditori de Barcelona acollirà l’estrena absoluta de les obres Restos de Puente de José Mora i Ariel de Montserrat Lladó. Dues obres comissionades per Barcelona Creació Sonora.

Les peces d’estrena, que es presentaran en un doble concert, dialogaran amb una sel·lecció de Machaut-Architekturen de José María Sánchez-Verdú i Dust III per a sis percussionistes de Rebecca Saunders.

Restos de Puente i Machaut-Architekturen seran interpretades per CrossingLines i Ariel i Dust III per FRAMES Percussion i el Cosmos Quartet.

Per al compositor José Mora, Restos de Puente planteja la història de “un grupo de buceadores merodea en torno a unas piedras bajo el agua. Examinando su constitución y los signos de manipulación revelados al ojo atento, tratarán de recomponer una historia que habla de fracasos comunicativos, fracasando ellos mismos, necesariamente, en el intento. Antes, el único constructor reconocido de puentes naturales buscará cómo alquilar una habitación con políticas de mascota aceptables desde una estación junto a la frontera, mientras ejerce su derecho a permanecer en silencio. Los periódicos lo describirían simplemente como la muerte de un heredero de dolores”.

Per la seva banda, Montserrat Lladó explica que “Ariel és una obra que plasma un imaginari ritualístic poètic a través de minimalisme microtímbric i capes de microestructures dilatades que es contrauen progressivament fins arribar a la part central. Aquesta s'articula a través d'un solo de percussió que deriva en una última secció fràgil i delicada, derivada de les reminiscències latents del procés plasmat”.

Respecte a Dust (Pols), representa bé el treball de Rebecca Saunders per dos motius: d'una banda, el seu interès per l'escriptura de Beckett pensada des de la composició (per a la peça es basa en dues cites, una de L’Innombrable i una altra de That Time, de l'escriptor); de l'altra, per l'exploració micrològica dels sons. La pols és com una “membrana” que es col·loca sobre els objectes, i és des d'allà, des d'aquesta “cosa sense paraules en un espai buit”, des d'on ens proposa escoltar. Interessat en la interacció entre cultures, espais, arts i temps, a Machaut-Architektur (Machaut-Arquitectura) Sánchez-Verdú parteix de la Messe de Nostre Dame (Missa de nostra senyora) de Guillaume de Machaut i porta al llenguatge contemporani algun dels seus elements, com la construcció de “columnes sonores” als instruments —tal com es feia en l'àmbit vocal— o prenent les repeticions rítmiques (talea) com a element d'estructuració. 


Catclàssics

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet