8/7/2025 |
L'Auditori i el Museu de la Música se sumen un any més al Bachcelona i acullen dos dels concerts d'aquest ja mític festival de música barroca d'estiu a Barcelona. Així, dilluns 14 de juliol, la Sala 2 Oriol Martorell de L'Auditori oferirà el concert inaugural del festival, que enguany celebra la seva 12a edició, i el següent dilluns 21 de juliol, el Museu rebrà l'acordionista Fanny Vicens, també en el marc de la programació d'enguany.
14 de juliol: Concert inaugural a L'Auditori amb 3 cantates de Bach
La vetllada que donarà l'inici de la programació del festival dedicada a Johann Sebastian Bach inclourà un programa centrat en una de les seves formes més significatives, les cantates. Hi participaran les agrupacions vocal i instrumental del festival (Cor Bachcelona Akademie i Bachcelona Consort), juntament amb els solistes premiats amb la Salvat Beca Bach. Estaran liderats per un dels grans especialistes en aquest repertori: el director Lluís Vilamajó.
Ens oferiran dues cantates escrites durant el període en què Bach ostentava el càrrec de màxim responsable musical de la ciutat de Leipzig. Totes dues destaquen pel seu caràcter exultant i festiu, i inclouen trompetes i timbals. Lobet Gott in seinen Reichen (Lloeu Déu en el seu regne), BWV 11, és una mena d’oratori concebut per a la festa de l’Ascensió de 1735. Lobe den Herrn, meine Seele (Lloa el Senyor, ànima meva), BWV 69, es va presentar el 1748, tot just dos anys abans de la mort del seu autor. El repertori es completa amb el motet Lobet den Herrn, alle Heiden (Lloeu el Senyor, totes les nacions), BWV 230, en què Bach crea un joiós entramat polifònic a quatre veus. Tres peces laudatòries que ens descobreixen el mestratge del compositor alemany.
21 de juliol: Fanny Vicens al Museu de la Música
La Sala Teclats del Museu de la Música acollirà un concert molt especial del Bachcelona 2025, a càrrec de l'acordionista Fanny Vicens. L'intèrpret francesa, també pianista consumada, és amb l'acordió que té l'audàcia d'oferir-nos integralment les Variacions Goldberg, escrites més d'un segle abans de la invenció d'aquest instrument, i enregistrades recentment per la mateixa intèrpret pel segell Paraty.
Catclàssics