ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

L'OBC tanca una gira per Alemanya de 3 concerts, amb prop de 4.400 assistents totals

17/11/2025 |

 

Del 12 al 15 de novembre, la formació simfònica de L'Auditori ha actuat a Stuttgart, Hamburg −en el marc de la Catalan Focus Week− i Düsseldorf.  Ludovic Morlot ha proposat dos repertoris diferents amb una forta presència d'autors catalans (Albéniz, Mompou, Gerhard i el contemporani Miquel Oliu) i dues solistes d'alt nivell: la violinista Bomsori i la soprano Núria Rial. En dues setmanes, l'orquestra viatja al País Basc en un intercanvi amb l'Euskadiko Orkestra que posarà fi al programa de gires excepcional d'aquest 2025.

L'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) torna satisfeta a casa, després de finalitzar una gira memorable de 4 dies per Alemanya que l'ha dut a actuar a 3 ciutats i ha congregat 4.350 persones en total. La formació de L'Auditori, liderada pel seu director titular Ludovic Morlot, ha recorregut les ciutats de Stuttgart, Hamburg i Düsseldorf, en un viatge en què la cirereta de pastís ha sigut una llarga i sentida ovació a una de les sales més rellevants d'Europa, l'Elbphilarmonie, que la rebia ja amb les entrades exhaurides.

Després d'un gran debut a la Liederhalle de Sttutgart el 12 de novembre, l'OBC desembarcava dos dies més tard −i per segon cop en molt poc temps− a l'Elbphilarmonie d'Hamburg en el marc de la Catalan Focus Week, organitzada per la mateixa sala i l'Institut Ramon Llull amb l'objectiu de posar en relleu la riquesa de la tradició musical catalana de la màs d'algunes de les formacions més representatives de Catalunya.

"L'OBC es troba en un moment artístic importantíssim, marcat pel creixement dels seus membres i l'assoliment d'un nivell altíssim gràcies al liderat de Ludovic Morlot", va explicar Víctor Medem, director de L'Auditori, durant la presentació organitzada per parlar de la Catalan Focus Week. "A l'Elbphilarmonie presentarem la feina que fem cada dia a Barcelona, on l'OBC treballa tant la música catalana contemporània com la patrimonial, així com autors francesos, amb Ravel al capdavant, de qui n'estem enregistrant la seva integral en sis àlbums", va afegir Ludovic Morlot durant l'esdeveniment per a la premsa.

Hamburg: una vetllada que clou amb una sentida ovació
A la Sala Gran de l'Elbphilarmonie d'Hamburg, l'OBC va oferir un programa especial d'autors majoritàriament catalans al voltant de la poesia, en companyia de la soprano Núria Rial en el rol solista. La primera part va incloure les obres The Magic Opal d'Isaac Albéniz −present en tots els concerts en terres alemanyes−, una selecció de cançons de Frederic Mompou orquestrades per Albert Guinovart (Damunt de tu només les flors, Jo et pressentia com la mar, Pastoral, Cançó de la fira i Aureana do Sil) i “Els ballaires dins un sac” de 6 Cançons Populars Catalanes de Robert Gerhard, totes elles amb la veu de la cantant de reputació internacional manresana, a qui el públic va saber reconèixer el seu talent amb un fort aplaudiment.
La segona part va continuar amb el Prélude à l’après-midi d’un faune de Claude Debussy; la molt aplaudida pel públic hamburguès darrera composició de Miquel Oliu, Pluja, encàrrec de L'Auditori que es va poder apreciar amb tots els seus detalls, i l'universal Bolero de Maurice Ravel, colofó d'una vetllada de somni que va posar dempeus a les 2.100 persones del públic present en una entusiasta i prolongada ovació final.

Düsseldorf: final de la gira en terres alemanyes
L'endemà 15 de novembre, l'aventura alemanya va dur l'OBC a oferir el seu darrer concert de la gira al Tonhalle de Düsseldorf, on 1.400 persones van gaudir d'una actuació excel·lent amb el mateix repertori romàntic que a Stuttgart. L'omnipresent Pluja d'Oliu als concerts de la gira va obrir una vetllada que va incloure també la Rapsòdia espanyola de Ravel, la Fantasia Carmen per a violí i orquestra (1947) de l'alemany Franz Waxman −inspirada en la Carmen de Georges Bizet−, el Concert per a violí n. 2 de Henryk Wieniawski i la suite The magic opal d’Isaac Albéniz. La violinista de gran prestigi Bomsori en va ser de nou la solista, que va dedicar al públic la peça Capricho Polonés de Grażyna Bacewicz, com a bis, després d'interpretar Waxman i Wieniawski.

Aquesta gira és possible amb el finançament del Ministeri de Cultura, en el marc de la Capitalitat Cultural de Barcelona impulsada pel Ministeri de Cultura i l’Ajuntament de Barcelona i el suport de l’Institut Ramon Llull.

Última sortida de l'any: País Basc (26-28/11)
L'OBC finalitzarà al País Basc els propers 26, 27 i 28 de novembre un any excepcional de concerts fora de L'Auditori, que ha inclòs −a més d'Alemanya− Madrid i França a l'abril, i Països Baixos al juliol. En total, el 2025, l'OBC haurà visitat 9 ciutats de 4 països diferents, en què haurà presentat una desena de composicions catalanes, així com dos autors contemporanis de la terra: Hèctor Parra i Miquel Oliu.
Així, en dues setmanes, l'orquestra tocarà, en el marc d'un intercanvi amb l'Euskadiko Orkestra, al Palacio Euskalduna de Bilbao el 26 de novembre, i al Palau de Congressos i Auditori Kursaal de Donosti el 27 i 28 de novembre. S'hi presentarà amb el mateix programa que el d'Hamburg, amb Núria Rial com a solista, per tal de donar a conèixer el patrimoni i la nova creació musical catalana.

Fruit de l'intercanvi, el 28 al 30 de novembre, L'Auditori rebrà l'Euskaldiko Orkestra a la Sala 1 Pau Casals que, sota la direcció d'Antonio Mendez i amb la soprano Sofía Esparza, oferirà un concert dedicat a la Cinquena Simfonia de Mahler.  


Catclàssics

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet