29/9/2026 |
El Gran Teatre del Liceu presenta La jove Aïda, una nova producció del Gran Teatre del Liceu amb la col·laboració de Fundació Òpera a Catalunya dins de la programació de LiceuAprèn.
Una proposta artística que té la voluntat d’arribar a diferents teatres de Catalunya i que s’acompanya d’un projecte educatiu ampli i transversal, construït i desenvolupat conjuntament amb els agents culturals dels municipis on es presenta.
La jove Aïda es va estrenar a Tarragona el passat 7 de febrer de la mà de la Fundació Òpera a Catalunya i aquesta temporada arriba al Liceu amb tres funcions a la sala gran.
La posada en escena i la dramatúrgia de Jordi Casanovas exploren els límits entre realitat i ficció i situen l’acció en una estètica retrofuturista inspirada en els primers videojocs.
L’espectacle ofereix una reinterpretació de l’emblemàtica Aida de Verdi, amb arranjaments, adaptació i composició musical de Marian Márquez, que combinen l’essència de l’òpera original amb noves creacions. Daniel Perpiñán n’és el director musical.
Una escenografia innovadora, creada per Onionlab a partir del disseny audiovisual i la tecnologia, dona forma a un univers especialment atractiu per al públic infantil i juvenil.
Aquesta estrena va de la mà del 25è aniversari d’El Petit Liceu, una fita clau en la història del Teatre que reforça el compromís de la institució per acostar l’òpera a les persones de totes les edats, la connexió de l’òpera amb altres arts visuals i escèniques i el desenvolupament de programes educatius que generin noves oportunitats d’accés a la cultura i al Liceu.
Òpera a Catalunya és un circuit integrat per una xarxa de tretze ciutats catalanes que vol fer arribar l’òpera a tothom, amb produccions de gran format que viatgen arreu del territori i amb una tasca divulgativa que convida a descobrir i estimar aquest gènere.
Catclàssics