ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Kiri Te Kanawa i Maria Joao Pires, a la temporada 2005-2006 de l'OBC

24/3/2005 |

 

La soprano Kiri Te Kanawa, la pianista Maria Joao Pires, el violinista i director Thomas Zehetmair i el director Emmanuel Krivine són alguns dels noms propis de la temporada 2005-2006 de la OBC. Hi haurà 29 programes, 86 concerts i una especial atenció a Xostakóvitx, Strauss i Messiaen.

Continuïtat amb el projecte iniciat fa tres anys: suport a la creació artística, presència de grans intèrprets internacionals i una programació àmplia d'èpoques i d'estètica pensada per un públic també ampli.

D'aquesta manera presenta Ernest Martínez Izquierdo, director titular de l'Orquestra Sinfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), la programació de la temporada 2005-2006.

Com és habitual, la temporada arrencarà amb el Festival Mozart, que en aquest cas arriba sota la batuta de Thomas Zehetmair. El director confrontarà el repertori de Mozart amb el de Schubert en tres programes diferents. Del 23 de setembre al 2 d'octubre.

El nou curs de l'OBC es presenta amb dues grans novetats. D'una banda el ganxo que suposa la presència de noms com Kiri Te Kanawa, Maria Joao Pires, Thomas Zehetmair, Emmanuel Krivine, Gidon Kremer, Lluís Claret, Ros Marbà o la jove violinista Hilary Hahn. De l'altra, l'increment de concerts entre setmana per a poder cobrir la demanda de localitats de determinades funcions.

Actualment, els concerts de l'OBC es programen de divendres a diumenge. A partir d'ara s'hi afegeixen set concerts més entre setmana, la major part dels quals se celebraran el dimarts. El director general de l'Auditori i gerent de l'OBC, Joan Oller, explica que aquesta novetat respon a l'increment de públic, que feia que en molts concerts les entrades s'exhaurissin.

De Xostakóvitx a Sibelius
L'OBC continua apostant per la diversitat d'autors. Haydn, Chopin, Mendelssonhn, Berg, Strauss i dos compositors especialment reivindicats per Martínez Izquierdo com són Messiaen i Sibelius.

De Xostakóvitx s'han inclòs quatre concerts coincidint amb el centenari del seu naixement l'any 2006. Les obres programades són la Simfonia número 1, The Great Citizen, la Simfonia número 8 i el concert per a piano orquestra número 1.

Els dies 28, 29 i 30 d'octubre de 2005, el director Emmanuel Krivine proposa un concert amb obres de Strauss: Don Juan, Concert per a trompa i orquestra número 2, i Així va parlar Zarathustra.

Un parell de setmanes més tard, del 18 al 20 de novembre, la soprano neozelandesa Kiri Et Kanawa continuarà amb Strauss interpretant tres obres: Metamorfosi, Quatre últimes cançons i Mort i transfiguració.

Martínez Izquierdo està especialment interessat a "contraposar" autors en un mateix programa de l'OBC. Així, del 17 al 19 de març de 2006 es confrontarà una peça de Mahler (La cançó de la terra) amb una de Messiaen (L'Ascensió); i del 21 al 23 d'abril, una de Sibelius (Simfonia número 2) amb una de Brahms (Concert per a piano i orquestra número 1).

Tancarà la temporada Maria Joao Pires -"una de les grans pianistes del nostre temps", recorda Izquierdo-, que vindrà a Barcelona a tocar el Concert per a piano i orquestra número 2 de Beethoven en un programa en el que també s'escoltarà la Simfonia número 1 en re major Tità. Serà els dies 19, 20, 21 i 23 de maig de 2006.

Sala de Cambra i Museu
Durant la roda de premsa s'ha avançat també que la Sala de Cambra té previst inaugurar-se durant el segon trimestre de 2006 i el Museu de la Música el darrer trimestre d'aquell mateix any.

La renovació, tema pendent
Ernest Martínez Izquierdo no ha volgut avançar si seguirà dirigint l'OBC. "No em pronunciaré sobre el contracte que m'han ofert fins al mes de juny, quan acabi la temporada", explica, i defensa que ara és moment de prestar "tota l'atenció" a la nova programació.

Segons s'ha fet públic, el 87% dels músics de l'OBC no volen Martínez Izquierdo com a director titular. Però per altra banda, les seves temporades al front de l'OBC s'han saldat amb un augment de públic, segons explica el gerent Joan Oller.

La temporada 2004-2005 es van superar per primer cop els 12.000 abonats i es preveu arribar a les 157.000 entrades venudes (16.000 més que la temporada anterior). L'elevada xifra de renovacions d'abonaments (94% d'una temporada a l'altra) també semblen avalar la programació que es va poder escoltar a l'Auditori.

Jordi Canyissà
Canal Cultura

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet