2/10/2005 |
b Opus Arte culmina amb Götterdämmerung l'edició de la Tetralogia que va suposar una de les fites de la història recent del Gran Teatre del Liceu. A temps, perquè l'edició del Ring mític de Chéreau-Boulez i l'inici del pas a DVD del de Barenboim en un muntatge de Harry Kupfer tant o més recomanable que el de Barcelona (totes dues edicions, a més, sorgides de Bayreuth) resituarà al seu lloc just la, d'altra banda, més que notable representació barcelonina. Alguns cantants surten perdent en el format casolà (John Treleaven), d'altres mantenen la convicció dramàtica tot i les evidents dificultats vocals (Deborah Polaski), algunes naufraguen sense remissió (¿no hi havia cap presa en què les filles del Rin no desafinessin de manera tan espantosa?), mentre que els micròfons no fan cap favor a l'orquestra liceista, sobretot el metall. Queda, tanmateix, un treball impecable de conjunt sota la batuta de Bertrand de Billy i una composició majúscula, el negríssim Hagen de Matti Salminen.
Avui