El Festival d'Òpera de Butxaca compleix 10 anys amb més oferta
14/10/2005 |
Una ampliada varietat de propostes i partitures originals figuren al Festival d'Òpera de Butxaca i Noves Creacions, que compleix 10 anys. La mostra, que amplia la seva oferta, se celebrarà entre el 3 i el 26 de novembre en sales alternatives, al Teatre Romea i el Mercat de les Flors.
Entre les estrenes destaquen Juana, una òpera centrada en la figura de Joana la Boja; Stabat, amb música de Xavier Maristany i llibret de Víctor Sunyol, que inclou tres veus femenines i manipulació electroacústica, i Decorado con tres vistas, en què es barreja l'òpera i el teatre.
També es podrà veure Orlando Furioso, de Roland Olbeter, un arriscat projecte que juga amb la sofisticació tecnològica d'uns instruments que toquen i es mouen sols en contrast amb la veu d'una cantant, i Últimes cançons, la teatralització de les cançons de Mahler, segons Toni Rumbau i Dietrich Grosse, responsables del festival.
La mostra inclou una secció que cada any estarà dedicada a un país diferent. En aquesta ocasió, una part de la programació prové d'Holanda, amb l'obra One, del compositor i director Michel van der Aa, a més a més de La passione, una peça orquestral per a veu i violí, del compositor Louis Andriessen, interpretada pel Grup Instrumental Barcelona 216, dirigit per Georges-Elie Octors, i la coreografia Ballo cantabile, una proposta a càrrec del ballarí i contratenor Joaquim Sabaté. Aquesta secció es completarà amb la projecció de Rosa, de Louis Andriessen i Peter Greenaway.
Les actuacions es completen amb un curs de composició impartit per Louis Andriessen i una conferència sobre la música a Holanda oferta per Christiaan de Jong.
Sonia García García
El Periódico