22/10/2006 |
L'activitat discogràfica de Rattle és incessant, i amb la seva Filharmònica de Berlín signa per a Emi un remarcable registre que suma, a la coneguda suite Els planetes de Holst, l'apèndix Plutó (llàstima, ara que l'han degradat) signat per Colin Matthews i cinc asteroides a càrrec de Kaija Saariaho. Matthias Pintscher, Mark-Anthony Turnage i Brett Dean, no cal dir tots tractats de forma fastuosa per l'orquestra alemanya, en un reeixit intent d'unir nova música amb grans clàssics del segle XX. Com ho és també Stravinsky. Si la setmana passada parlàvem dels Carmina Burana, ara ho fem de l'obra que va inspirar (per dir-ho de forma fina) Orff, Les noces. Un dels millors cors del món, el de Cambra de la RIAS, un conjunt especialitzat en la música del segle XX, Musikfabrik i un molt bon director, Daniel Reuss són més que suficients per fer justícia no només a l'hipnòtic arcaisme i la força rítmica de Les noces, sinó també a l'extrema depuració de la Missa i la Cantata.
Xavier Cester
Avui