ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

L'Orquestra de Cambra de l'Empordà celebra els primers vint anys amb un concert a Terrades

9/9/2009 |

 

L'actuació serà diumenge al vespre a l'església de Santa Cecília.

L'església de Santa Cecília de Terrades serà l'escenari, aquest diumenge, a les vuit del vespre, del concert commemoratiu dels vint anys de l'Orquestra de Cambra de l'Empordà (OCE). En aquesta actuació, l'OCE, dirigida per Carles Coll, farà un viatge musical pel seu repertori més representatiu, que durant aquestes dues dècades sempre ha destacat per promoure i donar a conèixer la música de compositors catalans tant en l'àmbit nacional com en l'internacional.

 

L'Orquestra de Cambra de l'Empordà va néixer fa vint anys com un projecte per acostar aquesta música als pobles empordanesos (demà, per exemple, toquen a Castelló d'Empúries, a les 10 de la nit) on normalment no arriba la programació de concerts. Amb el temps s'ha convertit en una institució de prestigi, amb una fundació al darrere que, paral·lelament, impulsa dues formacions més: l'Orquestra Filharmònica de Catalunya i la Simfònica de Cobla i Corda de Catalunya, aquesta última en col·laboració amb La Principal de la Bisbal, una feina que va ser reconeguda l'any 1992 amb el Premi Nacional de Música.

En el concert commemoratiu de diumenge al vespre, la formació dirigida per Carles Coll, que durant aquests anys ha fet de la seva catalanitat bandera musical, té previst interpretar un repertori d'autors fonamentalment catalans, com ara Montsalvatge, Puigsoliu o composicions del mateix Coll, amb alguna incursió a la millor música de la resta d'Europa, per exemple la de Joseph Haydn, a més de versionar alguna sardana.

L'acte es gratuït i un cop acabada l'audició hi haurà un refrigeri de pa amb tomata.

CARLES COLL,
«Tocar a Nova York no té mèrit; l'important és Ullastret o la Vajol»
L'elecció de Terrades per celebrar l'aniversari té a veure amb què l'església sigui la de Santa Cecília?
–«No som pas tots religiosos, a l'OCE, però la patrona (de la música) és la patrona! Bé, en realitat és el primer lloc on vam tocar amb públic, el 20 d'octubre del 1989. Oficialment vam debutar el 19 de novembre a Figueres, al matí, i a la tarda a la Bisbal, però el rodatge el vam començar a Terrades.»
–En vint anys han voltat molt.
–«Hem fet 2.500 concerts en 42 països...Viena, París, Londres o Nova York, però el principal és mantenir la filosofia original, que és portar la música a indrets on normalment no arriba. A més, tenim el país amb més concerts per metre quadrat del món, però tots són entre el juliol i l'agost.»
–Però anar a tants països és per estar content.
–«Molt. Si continuem així, d'aquí a vint anys tocarem a la Lluna! Però anar a Nova York o Londres tampoc no té tant de mèrit. Quan vam tocar a Viena, aquell mateix dia s'hi feien 72 concerts. L'important és tocar a la Vajol, a Ullastret o Vilopriu.»

CARLES RIBERA
El Punt

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet