ClàssicsWeb, el teu espai

Almanac

Cerca de notícies

Paraules:
Tema:
Inici: Escollir data inici
Fí: Escollir data fi
Ajuda
Verso

NOTÍCIA

Elena Obraztsova: «Vaig guanyar el Concurs Viñas fa 40 anys i encara me’n recordo»

11/1/2010 |

 

La mezzosoprano russa Elena Obraztsova, una veterana veu amb una gran carrera, integra el jurat del 47è Concurs Internacional de Cant Francesc Viñas, que aquests dies reuneix a Barcelona 536 participants de 56 països. Ella va merèixer el primer premi fa 40 anys, «quan era més familiar», diu.

­–¿Recorda la seva participació al Viñas?
–No ho oblidaré mai. El vaig guanyar fa 40 anys. Vaig arribar a Barcelona feliç per l’èxit obtingut a Bolxoi amb el meu debut a Boris Godunov. En el concurs vaig cantar realment bé i tot el jurat em va aplaudir. Això són detalls que un no oblida.

–Patrocina els seus propis concursos de cant per ajudar joves veus. ¿Què recomana als que aspiren al premi?
–Guanyin o perdin han de parlar amb el jurat. La nostra missió és ajudar-los. Jo prenc notes de tot aquell que escolto. Si vénen a mi a l’acabar els explicaré què fan bé i què poden canviar. Han d’aprofitar el concurs per aprendre més sobre ells i la seva forma de cantar.

–Hi participen més de mig miler de persones ¿massa?
–Ho són. Escoltar 40 o 50 veus cada dia cansa, cregui’m. Però m’agrada poder ajudar els cantants que comencen. Per això, a més dels meus concursos també participaré com a jurat en la competició de Jaume Aragall i de Teresa Berganza.

–I amb tota aquesta activitat segueix cantant. ¿Quin és el secret?
–M’encanta treballar. La música és la meva gran passió, així que quan no canto faig altres coses, però que estan relacionades amb la música. Sempre he estat així. Una vegada a la Scala, fent Cavalleria rusticana, amb Plácido Domingo i Franco Zeffirelli com a director escènic, fèiem el següent: al matí assajàvem l’òpera, després, a la tarda, gravàvem primers plans per al film de Zefirelli sobre l’òpera i a la nit actuàvem. Era un no parar.

–¿Com resistien?
–A base d’una gran voluntat, una bona salut i una enorme disciplina. La força és do de Déu.

–¿Falten grans veus?
–Falten cantants amb personalitat i bons professors. Per això a Sant Petersburg crearé uns cursos on impartiran classe grans figures. És un gran projecte.

–¿Li agrada l’òpera actual?
–¿La que només busca l’escàndol? És horrible. El Lohengrin que vaig veure al Liceu era per plorar.

MARTA CERVERA
El Periódico de Catalunya

Catclàssics, música clàssica de Catalunya a internet